اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

وحید رجبلو به عنوان یکی از ۱۰ جوان ممتاز دنیا برگزیده شد | یک ذهن زیبا

  • کد خبر: ۳۲۸۱۷
  • ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
وحید رجبلو به عنوان یکی از ۱۰ جوان ممتاز دنیا برگزیده شد | یک ذهن زیبا
وحید رجبلو با ۹۸ درصد معلولیت جسمی، به عنوان یکی از ۱۰ جوان ممتاز دنیا برگزیده شد. سازمان غیرانتفاعی اتاق بین‌المللی جوانان هر سال تأثیرگذارترین جوانان دنیا را انتخاب می‌کند و امسال نام وحید‌رجبلو، مدیرعامل استارت‌آپ توانیتو، نیز به عنوان اولین ایرانی، در فهرست ۱۰ جوان برگزیده دنیا در سال ۲۰۲۰ دیده می‌شود.
علیرضا وفایی نیا/ شهرآرانیوز - خواندن داستان زندگی وحید ‌رجبلو، کارآفرین معلول کشورمان، بیشتر به فیلم‌های هالیوودی می‌ماند، همان‌قدر شگفت‌انگیز و باورنکردنی. در کودکی پزشکان تشخیص دادند که دچار آتروفی عضلانی نخاعی است، بیماری‌ای که روز‌به روز جسم او را تحلیل می‌برد و گوشه اتاقش را تبدیل به تمام دنیای او کرده بود. سهمش از مدرسه و آموزش عمومی هم تقریبا صفر بود و هیچ مدرسه و آموزشگاهی در آن سال‌ها او را نپذیرفت. اما شور زندگی در دل وحید چنان زنده بود که حتی ۹۸‌درصد معلولیت جسمی هم نتوانست مانعی برای رسیدن به آرزوهایش باشد. معلولیت و تمام مشکلاتی که با آن‌ها روبه‌رو بود انگیزه‌ای شد برای وحید تا به دنبال راهکاری برای توانمندسازی افراد معلول باشد تا زندگی راحت‌تری داشته باشند. او با در نظر داشتن همین هدف استارت‌آپ «توانیتو» را راه‌اندازی کرد که روی ۳ حوزه کلیدی تمرکز دارد: سلامت و خدمات درمانی، خدمات آموزشی و سرویس‌های ضروری روزانه. درحال‌حاضر ۱۴ هزار نفر در ایران از پلتفرم توانیتو استفاده می‌کنند. وحید حضور فعالی نیز در جامعه دارد و رقابت‌هایی برای ویلچررانی برگزار می‌کند، در رویداد‌هایی نظیر تدکس سخنرانی می‌کند و طرح‌های جمع‌سپاری مختلف را برای فراهم کردن فناوری و توانمندسازی معلولان کلید می‌زند.
داستان شگفت‌انگیز زندگی این کارآفرین به همین‌جا ختم نشده و امروز نه تنها در کشور خودمان، که حتی در جهان هم تبدیل به چهره‌ای مطرح شده است.
سازمان غیرانتفاعی اتاق بین‌المللی جوانان هر سال تأثیرگذارترین جوانان دنیا را انتخاب می‌کند و امسال نام وحید‌رجبلو، مدیرعامل استارت‌آپ توانیتو، نیز به عنوان اولین ایرانی، در فهرست ۱۰ جوان برگزیده دنیا در سال ۲۰۲۰ دیده می‌شود.
این سازمان هر سال ۱۰ مدیر جوان برتر را که کمتر از ۴۰ سال دارند از میان ۱۴۰ کشور دنیا انتخاب می‌کند. این جوانان نیز در واقع نمادی از مأموریت سازمان اتاق بین‌المللی جوانان هستند و در زمینه رشد فردی، کسب‌و‌کار، کارآفرینی و مشارکت‌های بین‌المللی به دستاورد‌های شایان توجهی دست پیدا کرده‌اند.
امسال مجموعا ۷۷ هزار و ۲۰۶ نفر از سراسر دنیا برای انتخاب این ۱۰ نفر رأی دادند و در نهایت هیئت داوران از میان ۲۰ فینالیست برگزیده ۱۰ نفر نهایی را به دلیل خدمات استثنایی‌شان به جامعه، خلاقیت و تغییرات مثبتی که در کشورشان ایجاد کردند، انتخاب کردند و وحید رجبلو، جوان ایرانی، نیز یکی از آن‌ها بود.
این ۱۰ نفر قرار است طی جشنی که در کنگره جهانی اتاق بین‌المللی جوانان برگزار می‌شود جوایز خود را دریافت کنند.
البته به نظر می‌رسد قرار گرفتن در بین ۱۰ جوان برگزیده دنیا، هنوز نقطه اوج مسیر وحید نیست و او در حساب اینستاگرام خود از آینده روشن‌تر می‌گوید: «من بعد از تلاش و طی کردن مسیری بی‌نهایت سخت و نفس‌گیر امروز حتی با داشتن این مقام جهانی همچنان احساس می‌کنم اول راه هستم و همچنان با مقصد فاصله زیادی دارم. تا روزی که دنیای زیبایی برای افراد دارای معلولیت را به چشم شاهد نباشم احساس پیروزی و موفقیت ندارم.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->